Comic strip of Soichiro Honda building his first Honda engine powered bicycle.

„HONDA“ PASAULIS. SVAJONĖS PRASIDEDA

ANKSTYVIEJI METAI

Genialios asmenybės kilmė
1906
1922
1937
1946
1947
1948
1949
Row of bicycles fitted with Honda engines.

1906

gimė Soichiro Honda

Soichiro Honda gimė kalvio šeimoje, mažame kaimelyje prie Fudži kalno. Jis žavėjosi mašinomis ir dar būdamas vaikas padėdavo savo tėvui taisyti dviračius jo remonto dirbtuvėse. 

Row of bicycles fitted with Honda engines.

1922

ryškios šviesos, didelis miestas

Soichiro Honda baigia mokyklą ir išvyksta į Tokiją mokytis mechaniko amato. Po šešerių metų jis grįžta namo ir atidaro savo dirbtuves.

Row of bicycles fitted with Honda engines.

1937

pirmoji Soichiro Honda įmonė

Soichiro Honda įkūrė stūmoklių žiedų gamybos įmonę „Tokai Seiki“. Įmonė augo, tačiau per karą ji buvo dukart bombarduota ir netrukus dėl kilusio žemės drebėjimo suniokota. Išlikę įmonės griuvėsiai buvo parduoti ir už gautas lėšas įkurta nauja įmonė – „Honda“ techninių tyrimų institutas.

Row of bicycles fitted with Honda engines.

1946

„Honda“ Nr. 1

Po karo Japonijai reikėjo greitų ir pigių mobilumo sprendimų. Soichiro Honda pasiūlė idėją pritaikyti dviračiams rezervinių generatorių variklius. Taip gimė pirmasis „Honda“ modelis. Dabar Soichiro Honda užduotis buvo patenkinti šių transporto priemonių paklausą.

Row of bicycles fitted with Honda engines.

1947

„Honda Type A“

Originalus mopedas buvo tobulinamas toliau. Jis buvo gerai apgalvotas, stilingas ir populiarus. Per kelis mėnesius „Honda“ sukonstruotas variklis jau buvo gaminamas pirmojoje jos gamybos linijoje.

 

Row of bicycles fitted with Honda engines.

1948

įkuriama „Honda Motor Company“

Soichiro Honda priima verslo partnerį Takeo Fujisawa, su kuriuo įkuria naują įmonę. Soichiro Honda buvo produktų kūrėjas, o Takeo Fujisawa jį papildė praktiniais verslo įgūdžiais. Įmonėje dirbo 34 darbuotojai, kuriuos vienijo viena bendra svajonė.

Row of bicycles fitted with Honda engines.

1949

pirmas naujas „Honda“ modelis

Pirmasis nuo pradžių iki galo sukurtas ir pagamintas „Honda“ motociklas buvo atitinkamai ir pavadintas – „Dream D-Type“.

 

SPARTUS AUGIMAS IR PLĖTRA VISAME PASAULYJE

Šeštasis dešimtmetis
1955
1956
1958
1959
First generation Chevrolet Apache 10 pickup truck loaded with Honda Cub motorcycles.

1955

išsiveržimas į priekį

„Honda“ tapo didžiausiu motociklų prekės ženklu Japonijoje. Šiandien „Honda“ yra didžiausia motociklų gamintoja pasaulyje, turinti gamyklas visuose regionuose.

First generation Chevrolet Apache 10 pickup truck loaded with Honda Cub motorcycles.

1956

mąstyti globaliai, veikti lokaliai

Išgryninami idealai, kuriais grindžiama ir dabartinė „Honda“ veikla. Įtvirtintas įmonės principas: „Laikydamiesi globalios vizijos, mes siekiame tiekti aukščiausios kokybės produktus už prieinamą kainą, kad pateisintume visų pasaulio klientų lūkesčius.“

First generation Chevrolet Apache 10 pickup truck loaded with Honda Cub motorcycles.

1958

superžvaigždės gimimas

„Honda Super Cub“ – paprastas ir prieinamas motociklas, sukurtas viso pasaulio rinkoms. Jis puikus ne tik dėl vardo – jo tiesioginiai įpėdiniai gaminami iki šiol. Dėl ypač prieinamos kainos plačiajai visuomenei „Super Cub“ tapo perkamiausia transporto priemone. Galbūt net svarbiausia?

 

First generation Chevrolet Apache 10 pickup truck loaded with Honda Cub motorcycles.

1959

amerikietiška svajonė

Didžiausias pasaulyje motociklų prekės ženklas pirmą kartą pasirodo užsienio rinkoje – JAV. Los Andžele įkuriamas „American Honda Motor Co. Inc.“ padalinys.

PERGALĖS SKONIS

Septintasis dešimtmetis
1960
1961
1962
1963
1964
1967
Rear end of an old Honda F1 car with the engine exposed.

1960

svajonių tyrimai

Ikuriama „Honda Motor Co. Ltd“ dukterinė įmonė – specializuotas „Honda“ tyrimų ir plėtros centras. Jį galima pavadinti Soichiro Honda svajonių gamykla.

Rear end of an old Honda F1 car with the engine exposed.

1961

TT triumfas

Kaip teigė Soichiro, sėkmę sudaro 99 proc. nesėkmių. Mūsų debiutas TT lenktynėse Meno saloje buvo nesėkmingas, tačiau mes nepasidavėme. Po dviejų metų grįžome, kad dominuotume. Pirmą kartą mėgavomės sėkme lenktynėse tarptautiniu lygiu ir tuo neapsiribojome: 1965 m. mes taip pat laimėjome F1 „Grand Prix“ lenktynes.

Rear end of an old Honda F1 car with the engine exposed.

1962

pasaulinė gamyba

Po sėkmingo TT modelio pasirodymo mes atidarėme savo pirmąją gamyklą užsienyje – Belgijos mieste Alste, kad patenkintume augančią savo motociklų paklausą. Europoje gaminame ilgiau nei gali atrodyti.

Rear end of an old Honda F1 car with the engine exposed.

1963

nuo dviejų iki keturių ratų

„Honda“ pradeda prekiauti lengvaisiais ir komerciniais automobiliais. Populiarumo susilaukė tvirtas T360 minikrautuvas. Dinamiškas sportinis automobilis S500 buvo tiesiog svaiginamai patrauklus.

The first Honda F1 car with the year 1965 behind it and Richie Ginther celebrating.

1964

ambicingi „Honda“ tikslai lenktynių trasoje

Praėjus metams po įsiveržimo į automobilių pramonę, „Honda“ žengė drąsų žingsnį į automobilių lenktynių pasaulį. Sprendimas pradėti savo važiuoklių ir variklių gamybą netrukus pasiteisino: 1965 m. Meksikoje Richie Gintheris iškovojo mums pirmąją pergalę.

Rear end of an old Honda F1 car with the engine exposed.

1967

mažasis „Honda“ stebuklas

Dailus ir sumanus. Miesto automobilis N360 su sklandžiai dirbančiu, oru aušinamu varikliu atverčia pirmąjį „Honda“ keleivinių automobilių sėkmės istorijos puslapį.

INTENSYVUS DEŠIMTMETIS

Aštuntasis dešimtmetis
1972
1973
1975
1976
1979
First generation Honda Civic.

1972

tinkamas automobilis tinkamu laiku

Kompaktiškas, priekiniais ratais varomas „Civic“ buvo idealus aštuntojo dešimtmečio automobilis. 10 šio modelio kartų ir 24 mln. parduotų vienetų – jis vis dar yra toks pat svarbus ir populiarus.

First generation Honda Civic.

1973

„Honda“ įkūrėjai išeina į pensiją

Po 25 vadovavimo metų „Honda“ įkūrėjai Soichiro Honda ir Takeo Fujisawa išeina į pensiją, likdami tik patarėjais direktorių valdyboje. Soichiro Honda išliko aktyvus savo įmonės stebėtojas iki pat savo mirties 1991 m.

First generation Honda Civic.

1975

ekologiškumo standartas

Šiaurės Amerikoje mes pristatėme įspūdingą CVCC variklį. Dėl itin efektyvaus degimo ciklo šis variklis pranoko aukštus naujus aplinkosaugos reikalavimus net nenaudojant katalizatoriaus. Tai buvo sensacija.

First generation Honda Civic.

1976

augimas

Pristatytas pirmasis „Honda“ vidutinio dydžio automobilis „Accord“. Iš pradžių buvo siūlomas ketverių durų sedanas ir trejų durų hečbekas. Vėliau pasirodė penkerių durų hečbekas ir kupė versija „Prelude“.

First generation Honda Civic.

1979

tiltų tiesimas

„Honda“ užmezga 15 metų trukusios sėkmingos partnerystės ryšius su BL, kad galėtų dalytis bendromis technologijomis ir kartu kurti bei gaminti automobilius Europoje. Vėliau buvo ir kitų partnerių, tačiau mes didžiuojamės savo nepriklausomybe ir bekompromisiu originaliu mąstymu.

AUKŠTŲJŲ TECHNOLOGIJŲ DEŠIMTMETIS

Devintasis dešimtmetis
1981
1982
1986
1988
1989
First generation Honda Legend coupe.

1981

žemėlapyje

Ar žinojote, kad „Honda“ išrado pirmąją pasaulyje automobilių navigacijos sistemą su žemėlapiais? „Honda Electro Gyrocator“ moduliai „Accord“ automobiliuose Japonijos rinkoje buvo siūlomi dar likus daugiau nei 10 metų iki GPS palydovinės navigacijos sistemų pasirodymo.

First generation Honda Legend coupe.

1982

gyvenimas Amerikoje

1979 m. „Honda“ pradėjo motociklų gamybą JAV. 1982 m. „Honda“ tapo pirmuoju japonų prekės ženklu, siejamu su automobilių gamyba JAV. Vėliau Ohajuje įkurtos gamyklos pajėgumus papildė gamyklos Kanadoje ir Meksikoje.

First generation Honda Legend coupe.

1986

legenda

Pirmojo „Honda“ prabangaus automobilio ir naujojo prekės ženklo „Acura“, su kuriuo jis pasirodo JAV rinkoje, premjera. Taigi „Honda“ tapo pirmąja japonų automobilių gamintoja, atvėrusia atskirą prabangių automobilių nišą.

First generation Honda Legend coupe.

1988

„Honda“ F1 meistriškumo klasė

Nei iki tol, nei vėliau niekam nepavyko iškovoti tiek pergalių F1 lenktynėse, kiek tą sezoną. „McLaren-Honda“ laimėjo 15 iš 16 lenktynių, komanda pelnė konstruktorių čempionato nugalėtojos titulą, Ayrtonas Senna 1988 m. tapo F1 pasaulio čempionu, o jo partneris Alainas Prostas užėmė antrąją vietą. Kodėl ne 16 iš 16? Na, niekas nėra tobulas...

First generation Honda Legend coupe.

1989

NEPRIEKAIŠTINGA VTEC SISTEMA

SUKURDAMA VTEC SISTEMĄ, „HONDA“ PARODĖ, KAIP PASIEKTI DIDESNĘ VARIKLIO GALIĄ IR EKONOMIJĄ.

LEGENDŲ DEŠIMTMETIS

Dešimtasis dešimtmetis
1990
1992
1995
1998
1999
First generation Honda NSX driving through the mountains.

1990

SUPERŽVAIGŽDĖ

NOVATORIŠKAS NSX MODELIS. PIRMOJI „HONDA“ SUPERŽVAIGŽDĖ SUKĖLĖ SĄMYŠĮ IŠSKIRTINIŲ TECHNINIŲ CHARAKTERISTIKŲ AUTOMOBILIŲ SEGMENTE.

First generation Honda NSX driving through the mountains.

1992

pagaminta Europoje

Europoje duris atveria dvi naujos „Honda“ gamyklos. Svindono gamykloje (JK) gaminami „Accord“ automobiliai, o Gebzėje (Turkija) pradedama „Civic“ gamyba. Šiandien Svindonas yra tapęs pasauliniu penkerių durų „Civic“ hečbekų gamybos centru.

First generation Honda NSX driving through the mountains.

1995

keturių ratų pavara

Pristatomas legendinis „Honda“ modelis – CR-V („Compact Recreational Vehicle“). Novatoriškas kompaktiškas visureigis iškart susilaukė visuotinio pripažinimo ir šiandien yra perkamiausias pasaulyje SUV automobilis. 1999 m. „Honda“ pristatė šiek tiek mažesnį HR-V modelį („High-Riding Vehicle“).

First generation Honda NSX driving through the mountains.

1998

Su gimtadieniu, „Honda“!

Savo pirmojo veiklos penkiasdešimtmečio proga nusprendėme pasidovanoti dovaną. Ar gali būti kas geriau už dvivietį sportinį automobilį? Galingas S2000 šiandien įkūnija originalaus rodsterio S500 dvasią.

First generation Honda NSX driving through the mountains.

1999

žvilgsnis į ateitį

Mūsų inžinieriai yra susitelkę ne tik į praeitį. „Insight“ buvo mūsų pirmasis benzininis elektrinis hibridas, pasižymintis neįtikėtinai mažais CO2 rodikliais. Tai buvo dar viena „Honda“ premjera – pirmasis Europos rinkoje siūlomas hibridinis automobilis.

ROBOTAI IR LENKTYNĖS

Naujasis tūkstantmetis
2000
2001
2002
2003
2006
Asimo robot walking down the stairs.

2000

ASIMO sveikinasi su pasauliu

Pristatomas pirmasis humanoidinis robotas ASIMO („Advanced Step in Innovative MObility“), tapęs viena garsiausių „Honda“ žvaigždžių.

Asimo robot walking down the stairs.

2001

„R“ reiškia lenktynes

Į Europą atvyksta galingas kompaktiškas hečbekas „Civic Type R“. Jo reputacija ir populiarumas sparčiai auga. Vėliau jis pradedamas eksportuoti visame pasaulyje. Nuo to laiko pasirodė dar trys šio modelio kartos. Paskutinioji debiutavo 2017 m.

Asimo robot walking down the stairs.

2002

prisijungimas prie „Jazz“ klubo

Sumanaus „Jazz“ mažylio premjera. Dėl viduryje įrengto degalų bako atsivėrė daugiau erdvės salone. Išradinga galinių sėdynių sistema „Magic Seats“ – kūrybiška „Honda“ koncepcijos „maksimalus dėmesys žmogui, minimalus mašinai“ interpretacija.

 

Asimo robot walking down the stairs.

2003

„Honda“ pažanga

Europoje pasirodo „Honda“ TV reklama „Cog“. Tai buvo vienas daugiausia apdovanojimų sulaukusių reklaminių filmukų per visą istoriją. Šioje reklamoje buvo pristatomas naujasis „Accord“ modelis su pirmuoju „Honda“ sukurtu dyzeliniu „i-CTDi“ varikliu.

Red Honda Civic Type R H-badge.

2006

„Honda“ vandenilinis herojus

„Honda“ inžinieriai jau seniai svajojo apie vandeniliu varomas transporto priemones, kurios neterštų aplinkos ir kurių nereikėtų įkrauti. 2006 m. pasirodęs novatoriškas „FCX Clarity“ buvo tikras proveržis: tai buvo pirmasis vandenilio kuro elementais varomas komercinis automobilis.

ŠIANDIEN

„Honda“ ir toliau muša rekordus.
2014
2015
2016
2017
2018
A flying HondaJet.

2014

aukšta pozicija

Visame pasaulyje parduotų „Honda“ motociklų ir motorolerių skaičius pasiekė įspūdingą ribą – 300 mln. vnt. Tačiau tai nėra vienintelis toks didžiulis skaičius – vos po metų mes laimėjome 700-ąsias motociklų „Grand-Prix“ lenktynes.

A flying HondaJet.

2015

„Honda“ pakyla nuo žemės

Įgyvendinta didžiausia Soichiro Honda svajonė – pirmasis reaktyvinis lėktuvas„HondaJet“ pakyla į dangų. Šešiavietis verslo klasės reaktyvinis lėktuvas, kuris gali nenusileisdamas įveikti didesnį nei 2200 km atstumą ir išvystyti iki 782 km/h greitį, yra greičiausia iki šiol „Honda“ transporto priemonė.

 

A flying HondaJet.

2016

svarbus etapas

Pagaminta 100 mln. „Honda“ automobilių. Ar Soichiro kada svajojo, kad bus pagaminta tiek daug jo vardu pavadintų automobilių?

A flying HondaJet.

2017

tolesnė raida ir sportas

„Honda“ pristato naująjį NSX – pažangų superautomobilį, kuris, kaip ir jo pirmtakas, aplenkia savo laiką. Tai hibridinis superautomobilis su V6 benzininiu automobiliu ir trimis elektriniais varikliais. Po kelių mėnesių prie NSX prisijungia naujasis „Civic Type R“. Greitas ir ištobulintas automobilis pasiekė naują rato apvažiavimo rekordą Vokietijos Niurburgringo Šiaurinėje kilpoje.

Honda 70 years anniversary logo

2018

svajonių kupinas septyniasdešimtmetis

„Honda“ švenčia 70-ąjį jubiliejų. Iki šiol nueitas ilgas ir įdomus kelias. Kur toliau mus nuves kiti 70 metų?

PRAEITIS

PRAEITIS

Mes didžiuojamės savo istorija. Sužinokite, kaip mūsų įkūrėjui Soichiro Honda pavyko pasiekti tai, ką turime šiandien.

MŪSŲ PRAEITIS
DABARTIS

DABARTIS

Susipažinkite su „Honda“ pasauliu ir jos veikla Europoje, sužinokite, kas mus įkvepia.

MŪSŲ DABARTIS
ATEITIS

ATEITIS

Į kokius kitus tolius mus nuskraidins mūsų svajonės? Pažiūrėkite, kaip atrodys „Honda“ automobiliai ateityje.

MŪSŲ ATEITIS